Part 1 - You must Change you

SELINA'S PERSPEKTIV

Jag fattade inte vad som hände mamma skrek och skrek, pappa sprang mot telefonen och jag hörde när han slog numret, 3 siffror 112. Jag fick panik och sedan minns jag inget mer. Allt blev svart och när jag vaknade var jag inte längre i lägenheten. Jämte mig satt pappa. Jag trodde inte mina ögon. Han grät. Små droppar rann ner för hans kind. Jag satte mig sakta upp i sängen. Över allt fanns det slangar, de va då jag upptäckte att jag var på ett sjukhus. Sen blev jag så trött så jag somnade igen.

Jag vaknade kallsvättig. Det var den tredje natten i rad jag hade drömt om när mamma fått hjärtattacken. Hon var nära döden nu, hon levde fortfarande men hon var mycket mycket dålig. Det fanns bara en plats som de kunde bota henne på. Stratford sjukhus i Kannada, där de hade speciella maskiner så man kunde "bota" hjärtinfarkter på något sätt.
Det var idag vi skulle åka dit, det kostade mycket men eftersom vi hade rätt mycket pengar i familjen, ja vi va faktiskt rika så gick det, så hade vi råd. Mamma och pappas jobb hade gjort så vi hade lite mer pengar än andra familjer. Jag tittade mig om i mitt tomma rum, allt var borta. Vi var tvungna att flytta till Stratford så vårt hus var tomt nu. Vi hade sålt huset vi hade bott i och köpt ett stort hus i Stratford, ett hus jämte självaste JUSTIN BIEBER. Jag var kanske inte ett fan av han direkt men han är sjukt snygg.
Pappa och jag hade läst på lite om Stratford och kommit fram till det var rätt likt Sverige. Vi hade beställt några som skulle tapetsera och inreda vårt hus. Tapetserar skulle vara klara tills vi kom idag medan inredarna skulle va klara i morgon eftersom de är tvungna att se vad vi har med oss för saker från Sverige.

" Selli, kom ner vi ska åka nu, du får äta på flygplatsen." Ropade pappa samtidigt som jag klädde mig( kolla bild 2 där nere för att se hur haha). " okej, om jag får Starbucks" svarade jag och gick ner med mitt handbagage som jag skulle ha med mig inne i flygplanet. " visst, vad som helst för min lilla ängel" svarade han. Vi satte oss i bilen och om ni undrar så har vi ett privat plan, men bara eftersom vi måste få dit våra grejer på något sätt så vi hyrde ett privat plan. Det kostade ju givetvis mycket, oj vänta ska bara svara på ett sms min kompis skicka. Åh jag kommer sakna Linnea så mycket så det inte va sant. Men pappa har lovat att jag kommer få nya kompisar i min nya, lite mindre skola i Stratford.

Från Linnea<3<3
" Kommer sakna dig så mycket Beejbe, kommer inte överleva utan dig syyyster. Men du måste lova att sms:a o ringa mig!!!! Plus att du måste komma på besök snart<3 pussss!"

Till Linnea<3<3
" kommer sakna dig mer än mest siiis<3 jag vill ha med dig! Puss love yaah frvaaah"

"vi är framme nu, säg hej då till Sverige nu medan du kan" sa pappa och parkerade lånebilen där sjukhuset hade sagt att vi skulle ställa den. Vi hade fått låna den eftersom vi hade sålt vår gamla. Med en ledsen min promenerade vi sakta med vårt handbagage mot flygplatsen. När vi kom in gick jag direkt till Starbucks och beställde en Frappuccino och 4 baguetter, 2 till mig & 2 till pappa. Sedan gick vi mot en plats som tydligen hette " privatplanshörnan" där stod det inte så många folk så vi antog att det inte va så vanligt att åka privatplan. En kvinna vinkade på oss och sa att vi skulle till gate 12c. Så Vi gick dit och ombord på vårt hyrda plan. Jag tog plats vid ett fönster och fällde ner stolen och somnade igen.

 

JUSTIN'S PERSPEKTIV:

Jag vaknade mitt i natten. Jag var rädd att Scooter skulle få reda på mina missbruk av alkoholen och tjejerna. Givetvis så var de Ryans kusin som hade fått in oss på dem vägarna. Chaz hade tvekat som vanligt medan jag och Simon var på direkt.
Jag hade självklart inte vaknat av mig själv utan det var min Iphones dåliga väckarklocka som hade ringt, just'e vi skulle ju och festa i natt. Det va ju inte så att jag inte gillade mitt nya livtvärt om jag älskar de och i kväll så ska tjejerna gråta av att få se mig, haha. I alla fall så gick jag upp och klädde mig ( se bild 1 längst net), gick ut och låste dörren till mitt stora hus och undrade vilka som skulle flytta in här bredvid mitt hus eftersom en "till salu" skylt suttit. De hade tagit bort " Till salu" skylten för 2 veckor sedan men ingen hade flyttat in ännu. Jag tog upp en cigg och min tändare, tände på och började röka medan jag gick mot Carlos bil. Carlo var min privata chaufför som körde min svarta Limo, man måste ju komma in med stil till nattklubben. Carlo hade tystnads plikt och fick inte säga något om vart jag körde till någon jag kände och han fick inte prata med mig eller någon annan jag kände om jag inte bad han. Jag såg nu nattklubbens skyltar och strålkastare. Jag hoppade ut, dog på mig en snapBack, anslöt mig till chaz och de andra samtidigt som jag visade upp mitt " gå före i kön kort" vi gick in och där var allt som vanligt. Jag gick snabbt mot baren och beställde de starkaste de hade och drack upp det, beställde en ny och så höll det på ända tills en brunett kom fram och dansade tätt intill mig. " det svänger Beejbe" sa jag " visst gör de Biebz, fast det skulle svänga ännu mer på över våningen, hehe" viskade hon i mitt öra, hon var fett sexig så jag tog henne mot trappan. Fast det som skulle hända idag var något nytt för mig, och jag kunde absolut inte ana det heller....

________________________________________________________________________________________________________

första inlägget vet inte om ni gillar denna novellen men jag tyckte det verkade roligt att skriva så ja, nu gör jag det haha! 1005 ord !!!! - T bilder här nere!

1.
2.
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0